Ειδικές Θεραπείες

Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με τη διαχείριση των διαταραχών του λόγου, της ομιλίας, της επικοινωνίας, της κατάποσης, της φώνησης σε παιδιά και ενήλικες.
Τα προγράμματα του Κέντρου μας είναι εξατομικευμένα για το κάθε παιδί. Η θεραπευτική διαδικασία περιλαμβάνει πληθώρα
διασκεδαστικών ασκήσεων, παιχνίδι και ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων.
Το πιστοποιημένο προσωπικό βάση της αξιολόγησης θεσπίζει τους στόχους και οργανώνει το Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα του κάθε παιδιού.
Πιστεύουμε στη συμμετοχή των γονέων στη θεραπεία και για αυτό η οικογένεια εντάσσεται στη διαδικασία της θεραπείας με διάφορους τρόπους.
Οι υπηρεσίες λογοθεραπείας συμπεριλαμβάνουν θεραπεία των ακόλουθων:
- Αναπτυξιακές Γλωσσικές Διαταραχές (Γλωσσική Καθυστέρηση, Γλωσσικές Δυσκολίες, Ειδική Γλωσσική Διαταραχή, Σημασιολογική Διαταραχή, Πραγματολογική Διαταραχή)
- Αναπτυξιακές Διαταραχές της Ομιλίας (Δυσαρθρία, Δυσπραξία, Διαταραχές άρθρωσης, Φωνολογική Διαταραχή)
- Διαταραχές της Ροής/ Δυσρυθμίες (Τραυλισμός)
- Επίκτητες Διαταραχές (Κρανιοεγκεφαλική Κάκωση, Εκφυλιστικές Νευρολογικές Παθήσεις, Εγκεφαλικό επεισόδιο)
- Πολλαπλές Αναπηρίες (Σύνδρομα, Εγκεφαλική Παράλυση)
- Δυσφαγία (Διαταραχές Σίτισης και Κατάποσης)
- Διαταραχές Φώνησης
- Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (Αυτισμός, Σύνδρομο Άσπεργκερ)
- Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσαριθμησία, Δυσαναγνωσία, Δυσορθογραφία, Μη Λεκτική Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία)
- Νοητική καθυστέρηση
- Διαταραχές της πραγματολογίας της γλώσσας
- Βαρηκοΐα- Κώφωση- Κοχλιακό εμφύτευμα
- Επιλεκτικότητα στη σίτιση

Τα θεραπευτικά προγράμματα ενηλίκων ασχολούνται με:
- Διαταραχές στη κατάποση
- Επίκτητες Διαταραχές Λόγου (Αφασία, Άνοια)
- Διαταραχές Φώνησης (Οζίδια, Κύστες ή πολύποδες φωνητικών χορδών, Οίδημα Reinke)
- Επίκτητες Διαταραχές Ομιλίας (Δυσαρθρία, Δυσπραξία, Λαρυγγεκτομή)
- Νευρογενείς Κινητικές Διαταραχές (νόσος του Parkinson, Σκλήρυνση κατά πλάκας, ALS)
- Διαταραχές του ρυθμού (τραυλισμός, ταχυλαλία)
Οι συνεδρίες διαρκούν 45 λεπτά και ανάλογα με τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη, δίνουμε πολλή δουλειά για το σπίτι εξηγώντας, δείχνοντας και διατηρώντας τετράδιο επικοινωνίας με σαφείς οδηγίες. Με αυτόν τον τρόπο, τα αποτελέσματα είναι ακόμη πιο γρήγορα και οι στόχοι μας εκπληρώνονται ευκολότερα.


ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Είναι η επιστήμη η οποία έχει ως σκοπό της να καταστήσει το άτομο λειτουργικό και ικανό να εκτελέσει όλες τις δραστηριότητες που χρειάζεται στη ζωή του. Ασχολείται με παιδιά που παρουσιάζουν αδυναμία σε κάποιο τομέα ανάπτυξης (αισθητικοαντιληπτικό, κινητικό, κοινωνικό, ή γνωστικό) ή μειονεκτούν στις καθημερινές δραστηριότητες (ένδυση, απόδυση, σίτιση, προσωπική υγιεινή, χρήση τουαλέτας).
Σκοπός είναι η λειτουργική ανεξαρτησία, η υγεία και η ευεξία.
Η ανάκτηση της λειτουργικότητας του ατόμου γίνεται μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες.

ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ (S.I.)
Η Αισθητηριακή Ολοκλήρωση είναι μία προσέγγιση της Εργοθεραπείας, που αναπτύχτηκε από την εργοθεραπεύτρια με μεταδιδακτορικές σπουδές στην εκπαιδευτική ψυχολογία και στις νευροεπιστήμες A. J. Ayres.
Απευθύνεται σε παιδιά με δυσκολίες στην επεξεργασία των αισθητηριακών πληροφοριών, που περιορίζουν τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες καθημερινής ζωής.
Ο στόχος της Αισθητηριακής Ολοκλήρωσης είναι να βελτιώσει την ικανότητα οργάνωσης και επεξεργασίας των αισθητηριακών πληροφοριών που δέχονται αυτά τα παιδιά από το Κεντρικό Νευρικό τους Σύστημα. Οι αισθητηριακές πληροφορίες προέρχονται είτε από το περιβάλλον (αίσθηση αφής, όρασης, ακοής, γεύσης, όσφρησης) είτε από το σώμα (αιθουσαία και ιδιοδεκτική αίσθηση). Η βελτίωση της αισθητηριακής επεξεργασίας αποτελεί τη βάση για την αυτονομία των παιδιών αυτών και την ομαλή συμμετοχή τους σε καθημερινές δραστηριότητες, στο παιχνίδι και στις σχολικές δραστηριότητες.
Οι διαταραχές αισθητηριακής επεξεργασίας αρκετά συχνά συναντιούνται σε παιδιά:
-
Με μαθησιακές δυσκολίες
-
Με διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα
-
Με ψυχολογικά προβλήματα
-
Με επιλεκτική αλαλία
-
Με διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
-
Με γενετικά σύνδρομα
-
Με αλλεργίες
-
Σε πρόωρα γεννημένα παιδιά
-
Ή σε παιδιά που δεν παρουσιάζουν καμία από τις παραπάνω δυσκολίες και έχουν αποκλειστικά αισθητηριακές δυσκολίες
Κλείστε μια δωρεάν πρώτη συνάντηση ώστε να σας ξεναγήσουμε στους χώρους μας και να σας λύσουμε όλες σας τις απορίες!
Ειδική διαπαιδαγώγηση
Ειδική αγωγή είναι η επιστήμη που ασχολείται με τη διάγνωση και την αποκατάσταση των μαθησιακών δυσκολιών όπως είναι η δυσλεξία, η δυσαναγνωσία, η δυσγραφία, η δυσαριθμισία. Στόχος του ειδικού παιδαγωγού εκτός από την αποκατάσταση των παραπάνω είναι και η ενίσχυση του παιδιού σε ότι αφορά την κοινωνική του ένταξη στο σχολείο. Ο ειδικός ενθαρρύνει το παιδί και επιβραβεύει την καλή συμπεριφορά, θέτει όρια και κανόνες και βοηθάει το παιδί όποτε το χρειάζεται. Έτσι μέσω ενός προγράμματος ειδικής διαπαιδαγώγησης αποκαθίστανται δυσκολίες τόσο στο μαθησιακό επίπεδο του παιδιού όσο και στο κομμάτι της συμπεριφοράς του.
Οι μαθησιακές δυσκολίες συνήθως αναγνωρίζονται ως μία γενική κατηγορία στην οποία επιχειρείται να ενταχθούν τα παιδιά που δυσκολεύονται και δείχνουν να μην έχουν επαρκείς ικανότητες για τις σχολικές απαιτήσεις. Για αυτό το λόγο μέσω του προγράμματος ειδικής διαπαιδαγώγησης στοχεύουμε στη βελτίωση τόσο των μαθησιακών δεξιοτήτων του παιδιού όσο και στην κοινωνική του εικόνα.
Καλέστε για μια δωρεάν πρώτη αξιολόγηση των μαθησιακών δεξιοτήτων του παιδιού σας!

Το Ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα αποσκοπεί στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων κοινωνικής συμπεριφοράς και ικανότητας προσαρμογής του παιδιού σε κοινωνικές καταστάσεις, την μείωση συναισθηματικών παραγόντων που επιβαρύνουν το παιδί (επιθετικότητα, άγχος, απόσυρση κλπ), την ανάπτυξη δεξιοτήτων παιχνιδιού και την επιβοήθηση του παιδιού να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές του και να τις γενικεύσει και στην ανάπτυξη των γνωστικών του δεξιοτήτων.
Εφαρμόζεται σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας όπου χρησιμοποιεί αρχές παρέμβασης της Ψυχολογικής υποστήριξης και αρχές του Ειδικού Παιδαγωγικού.
Το ψυχοπαιδαγωγικό πρόγραμμα εστιάζει στην κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού (κοινωνική συμπεριφορά, επικοινωνία, διαχείριση συναισθημάτων, τήρηση ορίων, οργάνωση συμπεριφοράς, εικόνα εαυτού, δεξιότητες παιχνιδιού) και στην γνωστική και αντιληπτική ανάπτυξη του παιδιού στους τομείς που υπολείπεται με βάση την αξιολόγηση του παιδιού (πχ κριτική ικανότητα, ευελιξία σκέψης, μεταφορικός λόγος).

Πιο συγκεκριμένα,
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΗ
- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ – ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ
- Βλεμματική επαφή
- Κατανόηση εντολών
- ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
(κάθισμα, παιχνίδι, οργάνωση, επίπεδο διέγερσης – υποτονικό / υπερκινητικό) - ΓΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
(μέλη οικογένειας, διεύθυνση, σχολείο, τηλέφωνο κ.τ.λ.) - ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
- ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
Συμβολικό παιχνίδι – Ποικιλία θεμάτων, Επιθυμία συμμετοχής του άλλου, Έκφραση και διάκριση συναισθημάτων, Αυθόρμητη ανταπόκριση σε χαιρετισμό, Συμμετοχή σε ελεύθερη συζήτηση, Ανάληψη πρωτοβουλίας (παιχνίδι – δραστηριότητες), Ικανότητα προσαρμογής σε νέα δεδομένα, Κριτική σκέψη, Μίμηση, Γνώση αιτίας – αποτελέσματος, Κοινωνικές Ιστορίες - ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟπ
Μέρες, Σήμερα, Μήνες, Αύριο, Εποχές, Χθες, Ώρα , Προχθές - ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ
- ΠΛΕΥΡΙΩΣΗ
- ΜΝΗΜΟΝΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
Ακουστική, Οπτική, Βραχυπρόθεσμη, Μακροπρόθεσμη - ΦΑΝΤΑΣΙΑ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ
Παραγωγή μεγάλου αριθμού ιδεών για ένα θέμα, Πρωτοτυπία στις ιδέες, στο παιχνίδι ή στη ζωγραφική του
ΓΝΩΣΤΙΚΟΣ – ΑΝΤΙΛΗΠΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ (ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ)
Ταυτίσεις, Σχήματα, Χρώματα, Γνώση συμβόλων αριθμών, Οπτική διάκριση, Φωνολογική ενημερότητα, Κατηγοριοποίηση, Σχέδιο ανθρώπου, Αλληλουχία γεγονότων/ εξελίξεις, Αντίθετα, Επίλυση πρακτικών προβλημάτων, Αντίληψη μεγεθών, Αντίληψη ποσοτήτων, Κατανόηση αίτιο-αποτέλεσμα, Αφαιρετική ικανότητα, Κριτική ικανότητα, Ευελιξία σκέψης
Συμβουλευτική Γονέων
Παρέχεται συμβουλευτική γονέων/οικογένειας προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά με τις δυσκολίες και τις ικανότητες του παιδιού. Επιπλέον, δίνονται κατευθυντήριες γραμμές γύρω από τα θέματα που τους αφορούν σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Θεραπευτικό παιχνίδι
Το θεραπευτικό παιχνίδι είναι ένα μέσο ανάπτυξης, εκπαίδευσης και εξέλιξης κάθε παιδιού και ιδιαίτερα το παιχνίδι σε ομάδες.
Μέσα από το παιχνίδι το παιδί επικοινωνεί, αλληλεπιδρά, αναπτύσσει νέες δεξιότητες, γνωστικές ή/και κινητικές, οργανώνεται και συνεργάζεται.
Η ομάδα μας έχει δημιουργήσει τμήματα όπου τα παιδιά απολαμβάνουν το παιχνίδι με εξειδικευμένο υλικό αισθητηριακού και κινητικού προσανατολισμού όπου οι γονείς μπορούν να αφήσουν τα παιδιά τους για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα σε προκαθορισμένες ομάδες υπό την επίβλεψή μας.
Το θεραπευτικό παιχνίδι απευθύνεται:
- Σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού
- Σε παιδιά με δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας
- Σε παιδιά με δυσκολίες αλληλεπίδρασης και ένταξης σε ομάδα
- Σε παιδιά με δυσκολίες προσοχής και προβλήματα συμπεριφοράς
- Σε παιδιά με δυσκολίες επικοινωνίας και λειτουργικού λόγου
- Σε παιδιά με δυσκολίες οργάνωσης κίνησης

Πρόγραμμα Επιλεκτικής Σίτισης (Picky Eaters)
Οι δυσκολίες στη διαδικασία της σίτισης είναι αρκετά συχνές στην παιδική ηλικία. Τα περισσότερα παιδιά, κατά την διάρκεια ανάπτυξής τους, εμφανίζουν κάποια επιλεκτικότητα στον τομέα της σίτισης. Άλλα παιδιά είναι εκ φύσεως πιο ευαίσθητα σε ορισμένες γεύσεις, μυρωδιές και υφές (γενετική προδιάθεση) και άλλα αναπτύσσουν επιλεκτικές διατροφικές συνήθειες ως απάντηση στις ιδιότροπες διατροφικές συνήθειες των γονιών τους ή στις πιεστικές τακτικές που εφαρμόζουν (τιμωρούν, δωροδοκούν ή επιβραβεύουν με φαγητό).
Τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι εκείνα που εμφανίζουν:
- Άρνηση των τροφίμων
- Επιλεκτικότητα στα τρόφιμα ανά είδος/ κατηγορία
- Μειωμένη ή περιορισμένη πρόσληψη τροφής
- Δυσφαγία (δυσκολία στην κατάποση
- Καθυστερημένη ανάπτυξη σίτισης
- Φοβίες τροφίμων οπτικά, απτικά, οσφρητικά, γευστικά κα.
- Ξεσπάσματα την ώρα του Φαγητού
Η έντονη επιλεκτικότητα ή και άρνηση σίτισης μπορεί να είναι μία διαταραχή αισθητηριακής επεξεργασίας η οποία επηρεάζει την πρόσληψη μιας ηλικιακά κατάλληλης διατροφής. Οι δυσκολίες στις συμπεριφορές σίτισης συχνά αναπτύσσονται μέσα σε ένα καθορισμένο φάσμα κλινικών συμπεριφορών. Το πιο κοινό πρόβλημα που παρατηρείται είναι η επιλεκτική σίτιση. Η επιλεκτικότητα που εμφανίζει ένα παιδί κατά τη σίτιση, μπορεί να προκύπτει λόγω διάφορων παραγόντων, όπως είναι για παράδειγμα η ποικιλία, το εμπορικό σήμα, οι υφές, η οσμή, η παρουσίαση, ακόμα και ο ήχος που παράγει η τροφή μέσα στο στόμα. Το παιδί που παρουσιάζει επιλεκτική σίτιση μπορεί να χρειαστεί πρόσθετες παρεμβάσεις, και τελικά να καταλήξει να τρώει και να πίνει επαρκείς ποσότητες, με την ανάπτυξή του να διατηρείτε σε φυσιολογικά επίπεδα.
Η επιλεκτική διατροφή συνήθως δεν στοιχίζει στη σωματική και νοητική ανάπτυξη των παιδιών, αρχίζει όμως να είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που χρειάζεται επίλυση όταν τα παιδιά υποσιτίζονται ή τρώνε τόσο λίγο που περιορίζεται σοβαρά η ευζωία τους.
Κλείστε ένα δωρεάν ραντεβού ώστε να λυθούν όλες σας οι απορίες!

Το νερό είναι ένα σύγχρονο και δυνατό μέσον το οποίο χρησιμοποιείται πια πολύ στις θεραπείες του λόγου (συντονισμός αναπνοής/ φώνησης, ανάπτυξης της ομιλίας), κίνησης και των αισθητηριακών δυσκολιών.
Το ΘΕΡΑplay δημιούργησε μια κλειστή θερμαινόμενη πισίνα για όλο το χρόνο, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε θεραπείες τέτοιου είδους με εξειδικευμένους θεραπευτές που στοχεύουν στην εκμάθηση όχι μόνο κολύμβησης αλλά και θεραπευτικής παρέμβασης σε συνδυασμό με τις ειδικές μας θεραπείες.
Η πισίνα λειτουργεί ως μεγάλο κίνητρο για τα παιδιά μας και αποτελεί ευκαιρία και μέσον για παιχνίδι με στόχο την επικοινωνία, την κίνηση και την αισθητηριακή ολοκλήρωση:
Σε ποιους απευθύνεται:
- Σε παιδιά στο φάσμα του αυτισμού που αγαπάνε πολύ το νερό.
- Σε παιδιά με εγκεφαλική παράλυση ή άλλες κινητικές δυσκολίες.
- Σε παιδιά με δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας.
- Σε παιδιά με δυσκολίες συντονισμού αναπνοής και φώνησης.
- Σε παιδιά με δυσκολίες οργάνωσης κίνησης και συντονισμού.
- Σε ενήλικες με δυσκολίες κίνησης (από εγκεφαλικό επεισόδιο, κρανιογκεφαλικές κακώσεις, τραυματισμούς ή άλλες παθήσεις.
Όλα τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν στις θεραπείες νερού ανεξάρτητα με το αν παρακολουθούν και πρόγραμμα παρέμβασης σε οποιονδήποτε χώρο.
Τα προγράμματα ενηλίκων πραγματοποιούνται συνήθως πρωινές ώρες ώστε να μην υπάρχουν παιδιά στον χώρο ή σαββατοκύριακα κατόπιν συνεννόησης. Υπάρχει η δυνατότητα εφαρμογής προγραμμάτων από τον γυμναστή ή φυσικοθεραπευτή που παρακολουθεί τον θεραπευόμενο.
Επικοινωνήστε μαζί μας για να γνωριστούμε και να συζητήσουμε τις ανάγκες σας.
Πραγματοποιήστε μια εντελώς δωρεάν συνεδρία αξιολόγησης.


